oM nORGESDEKK

ETIKK

VÅRE ETISKE RETNINGSLINJER

I Norgesdekk setter vi høye standarder for etisk atferd og sosialt ansvar. Våre etiske gjelder for alle medarbeidere, leverandører og samarbeidspartnere.

LIKEBEHANDLING OG ARBEIDSMILJØ

Vi er opptatt av likebehandling og rettferdighet på arbeidsplassen. Våre medarbeidere skal oppleve en inkluderende kultur fri for diskriminering og trakassering. Ved rekruttering etterstreber vi mangfold med hensyn til kjønn, alder og bakgrunn. Vi gjennomfører årlige medarbeidersamtaler og medarbeidertilfredshetsundersøkelser for kontinuerlig utvikling.


TRIVSEL OG ANSVAR FOR HVERANDRE

Vår bedriftskultur skal være preget av tillit, raushet og gjensidig respekt. Alle medarbeidere har ansvar for å bidra til trivsel og et godt arbeidsmiljø, samt å hjelpe nye kolleger med å finne seg til rette i selskapet.


HELSE, MILØ OG SIKKERHET (HMS)

Vi har et bevisst forhold til HMS og utfører jevnlige risikovurderinger og vernerunder. HMS-målene er forankret i vår personal- og miljøpolitikk, og er en integrert del av vår daglige drift.


ANTIKORRUPSJON OG INTEGRITET

Norgesdekk har nulltoleranse for korrupsjon. Vi følger strenge retningslinjer for å hindre både aktiv og passiv korrupsjon, samt påvirkningshandel. Medarbeidere må aldri misbruke sin posisjon for å oppnå personlige eller økonomiske fordeler – verken for seg selv eller andre.
Det er ikke tillatt å motta fordeler over kr 500,- fra forretningsforbindelser, og det er strengt forbudt å motta noe i forhandlingssituasjoner. Tilsvarende gjelder ved utdeling av gaver fra selskapet.


LEVERANDØRER OG VERDIKJEDEN

Vi stiller tydelige krav til våre leverandører om å følge internasjonale standarder for menneskerettigheter og arbeidsvilkår. Dette inkluderer nulltoleranse for tvangsarbeid, barnearbeid, diskriminering og kjønnsbasert vold. Leverandørene må videreformidle våre krav i hele verdikjeden og følge både våre etiske retningslinjer og antikorrupsjonspolicy.
 
Gr%C3%A5%20linje

RETNINGSLINJER/GUIDELINES