Continental vinner dekkstest for retro motorsykler

ContiRoadAttack 3 CR og ContiRoadAttack 4 tar førsteplassen i MOTORRAD-dekktest! Mens ContiRoadAttack 3 CR med sitt radialdekk er egnet for kraftige klassiske sports- og superbikes, og tilbyr eksepsjonell håndtering selv på smale hjul, representerer ContiRoadAttack 4 det beste fra begge verdener: Det kombinerer enestående touring-egenskaper med smidigheten og presisjonen til et supersportsdekk, noe som gjør det til det ideelle originalutstyrsdekket for nåværende motorsykler som BMW R 12 nineT. Det er imidlertid også den perfekte oppgraderingen for eldre modeller, slik at de kan slippe løs sin fulle ytelse når det gjelder smidighet og stabilitet.
Continental vinner dekkstest for retro motorsykler

Den vedvarende trenden med klassiske og retrosykler

Trenden mot flere retrosykler fortsetter å vokse og fås nå i nesten alle merker. Retrosykler kombinerer toppmoderne teknologi og har assistansesystemer som ABS og antispinn, men minner om tidligere modeller da motorsykler primært representerte kjøreglede, flukt fra hverdagen og følelsen av frihet. Selv om retromotorsykler skiller seg ut med ekstrem kraft og uttrykksfull sportslighet, krever førerne naturligvis at de fortsatt tilbyr moderne sikkerhet og smidighet.

Magasinet MOTORRAD kåret hvilket dekk som gjør dette best i en omfattende sammenligningstest med fem konkurrerende modeller. Testmotorsykkelen var en Triumph Bonneville T120.
Dommen til MOTORRAD-redaksjonen var: «Selvtillit gjør deg rask og fremfor alt trygg! Conti-kombinasjonen av RoadAttack 3 CR og RoadAttack 4 CR er de mest dynamiske dekkene til Triumph. Sportshåndteringen kommer «gratis» sammen med de beste kjøreegenskapene på vått og tørt underlag.»
 
«Radialdekk gir klassiske motorsykler moderne kjøredynamikk – gjenkjennelig med «R» i størrelsesbetegnelsen. Spesielt retrosykler med klassiske dekkdimensjoner drar enormt nytte av denne teknologien», sa Sagren Nair, produktsjef for motorsykkeldekk hos Continental.




29.09.2025